De eerste dag.... - Reisverslag uit Beijing, China van Ronne Brunekreef - WaarBenJij.nu De eerste dag.... - Reisverslag uit Beijing, China van Ronne Brunekreef - WaarBenJij.nu

De eerste dag....

Blijf op de hoogte en volg Ronne

03 Maart 2014 | China, Beijing

Yes! Na het een aantal keer geprobeerd te hebben, is het internet nu snel genoeg om deze website aan te kunnen:)

Mijn eerste dag in Beijing zit er alweer bijna op. De vlucht verliep voorspoedig. Een minuut of 15 vertraging vanwege de smog. Helaas zat er een star rolmopsje naast me, maar daardoor hoefde ik me in ieder geval niet druk te maken op geforceerde gesprekken ten koste van mijn slaap. Want dat heb ik immers nauwelijks gedaan afgelopen nacht... Hopelijk went mijn lichaam snel aan het nieuwe ritme, want anders gaat het nog een straffe bak worden.

Hoe voorspoedig de vlucht verliep, hoe a-relaxed was het vinden van 't hostel. Ik heb er denk ik een uur of 3 over gedaan ipv de geplande 1,5 uur. Oops! Het adres van google maps was letterlijk een bauwplaats met hekken erom heen. Tja, daar sta je dan... Gelukkig had ik het originele document bij me, en met behulp van een politieagent en minstens 10 andere Chinezen heb ik uiteindelijk de weg kunnen vinden:)
Het is een heel mooi traditioneel hostel, maar heel druk is het niet. Er zijn sowieso heel weinig westerlingen, ik heb er zeker niet meer dan 10 gespot. Mijn 3 kamergenootjes zijn alle 3 Chinees en kunnen niet zo goed Engels, maar wel aardig. Gelukkig maar:) lang leven handen en voeten en boekjes als point it out.

Doordat ik zoveel tijd ben verloren aan het zoeken van het hostel bleef er weinig ruimte over om echt iets te ondernemen. Ik heb na een powernap van een half uur toch besloten wat sfeer te gaan proeven. Chinezen zijn in sommige opzichten echt bizar:p beleefd wachten kennen ze niet,wie het eerst komt wie het eerst maalt... Ze hebben zo'n vies hapslikweg geluid, een gorgel, en het is doodnormaal om dat in het openbaar te doen. Ze zijn heel behulpzaam, als ze zelf het antwoord op je vraag niet weten gaan ze het voor jou aan anderen vragen, maar geen van allen weet de totale weg. Althans, gebaseerd op vandaag.
Enn, ze slurpen!

Tot slot ben ik voor het eerst in mijn eentje uiteten geweest. Supper lekker! Ik was alleen even vergeten dat mijn eetlust makkelijk twee keer in de maag van een Chinees past, dus ik had veel te veel. Morgen maar geen extra rijst erbij bestellen.

Zo langzamerhand ga ik er maar eens een eind aan breien.
Tot de volgende keer:)

  • 03 Maart 2014 - 14:23

    Josée :

    Leuk om te lezen Ronne, jouw eerste stappen op Chinese grond!
    Ik vind het geweldig van je dat je deze reis in je eentje doet. Heel veel plezier de komende tijd. We volgen je.

  • 03 Maart 2014 - 14:30

    Maaike H:

    Fijn dat de reis goed ging! (op het hostel zoeken na, maar ja, dat is al een avontuur op zich ;))
    Ik hoop dat je een beetje went aan het slurpen en andere etens geluiden, anders wordt het toch best naar ;). heel veel plezier de komende tijd! Liefs!

  • 04 Maart 2014 - 09:19

    Ingrid:

    Oh leuk zeg Ronne! Ik wist niet dat je al in China zat haha. Een hele fijne vakantie toegewenst. groetjes Ingrid

  • 04 Maart 2014 - 12:28

    Ciska:

    hihi "star rolmopsje" . Ik dacht dat chinezen best heet eten hebben. Maar jij kon het aan dus het zal wel meevallen. Veel plezier verder in China! grtjs, Ciska

  • 05 Maart 2014 - 06:24

    Carla:

    Lieve Ronne, heel veel plezier! Ik hoop dat je veel kunt schrijven, want het is zo leuk om te volgen wat je beleeft! Spannend he? Groeten uit Enschede!

  • 07 Maart 2014 - 14:59

    Tineke:

    Ha Ronne,
    Hè hè, iedere dag trouw gekeken, maar pas vandaag ontdekt waar jouw verslagen uithangen. Wat een belevenissen meteen al en wat red jij je er goed uit! Echt knap! Veel succes en plezier de komende dagen met op z'n tijd een westerling die niet slurpt en die je wel verstaat.
    Liefs, Tineke

  • 08 Maart 2014 - 07:13

    Daisy:

    Hihi naast een rolmopsje! Maar fijn dat je vlucht goed ging en dat je de eerste dag goed verlopen is!
    Ben benieuwd naar je verhalen!
    Heel veel plezier! :) Xx
Ronne

CANADA WIEHOEEE

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 90725

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 25 Juli 2017

Canada

02 Maart 2014 - 02 Juni 2014

Het grote avontuur :)

Landen bezocht: