Hangzhou - Reisverslag uit Hangzhou, China van Ronne Brunekreef - WaarBenJij.nu Hangzhou - Reisverslag uit Hangzhou, China van Ronne Brunekreef - WaarBenJij.nu

Hangzhou

Blijf op de hoogte en volg Ronne

19 Maart 2014 | China, Hangzhou

Hoi allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Ik hoop goed. Het is mij eindelijk gelukt om in te loggen:). Nu maar hopen dat het internet niet uitvalt en dat uploaden ook gaat lukken. Op hoop van zegen!

Het is alweer mijn 3e dag in Hangzhou, een mooie stad maar geen must see als je het mij vraagt. De 1e middag was niet zo boeiend. Van die dagelijkse dingen. Samen met Vivian, een Chinees meisje uit mijn hostel, ben ik op jacht geweest naar een supermarkt. We hebben zeker een uur gedaan over een tocht van max. 10 minuten ( Vivians navigatietallent was dramatisch). Ondanks de navigatie op haar telefoon, had ze geen flauw idee. Mijn eigenwijze/geduldige ik werden dan ook behoorlijk op de proef gesteld. Gelukkig werd mijn geduld beloont met het vinden van de mega supermarkt. Het is in China normaal dat dergelijke supermarkten zich in warenhuizen bevinden. Ze verkopen naast voedsel ook de nodige spullen. Daarmee heeft het veel weg van een Franse supermarkt. Ik kon mijn geluk niet op bij het vinden van yoghurt, haha. Mijn standaard ontbijt in Nederland, yoghurt met muesli, verkies ik zonder twijfel over de breakfastmogelijkheden hier. Over het algemeen is het Chinese eten erg lekker, maar al dat warme spul in de ochtend.. dat is het enige waar ik niet aan kan wennen.

De volgende dag besluit ik om vanwege mijn ergenissen omtrent Vivian, met mijn kamergenootje Glory (Chinees) op stad gegaan. Haar Engels is niet super goed, maar desondanks klikte het gelijk goed. We zijn samen naar west lake (een beroemd meer), Leifang Pagoda, een tempel waarvan ik de naam ben vergeten en een beroemde winlelstraat geweest. Stuk voor stuk mooi om gezien te hebben, maar aangezien het niet uniek in zijn soort is zou ik zeggen 'Hangzhou is geen must see'. Deze dag met Glory heeft weet bewezen hoe vriendelijk Chinezen zijn. Zo had Glory last van haar voeten, waardoor ze een tempel op een berg niet wilde zien. Ze stond er echter op dat ik wel zou gaan. Eerst wilde ik niet, uiteindelijk heeft ze me overtuigd en ruim 45 minuten op mij gewacht. Ik voel me er nog steeds een beetje schuldig over..

Mijn plan voor vandaag was oorspronkelijk een beroemd park bezoeken, qua natuur en vele shows ( Chinese dans, zang, acrobatiek etc.), maar voor het eerst deze vakantie regent het dus dat plan valt letterlijk in het water. Jammer, maar in verband met met mijn gezondheid niet eens zo slecht. Gisteren had ik nogal last van hooikoorts, althans dat dacht ik. Totdat ik vannacht wakker werd van de oorpijn/een kop vol snot. Misschien toch een goede verkoudheid, ach.. het gaat wel weer over. Een rustdag heeft zo zijn voordelen, het geeft mij alle tijd om mijn blog aan te vullen:).

Morgen zal ik voor vier dagen naar Shanghai vertrekken. Ik heb er goede verhalen over gehoord, dus ik ben benieuwd. Aangezien Mike, een Chinees waarmee ik in Beijing heb opgetrokken grofweg dezelfde tijd daar zal zijn, hebben we afgesproken om te meeten. Ik ben benieuwd!

Liefs Ronne

  • 21 Maart 2014 - 15:01

    Marc:

    Mooie verhalen Ronne, ben jaloers om al het eten dat je kan proberen. Hopelijk ben je ook weer helemaal beter. Veel plezier met de rest van je reis.
Ronne

CANADA WIEHOEEE

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 90746

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 25 Juli 2017

Canada

02 Maart 2014 - 02 Juni 2014

Het grote avontuur :)

Landen bezocht: